Strategia korzystania z płatnych usług w SM

Dziś przyjrzymy się problemowi, jakim jest przygotowywanie odpowiedniej strategii działania w mediach społecznościowych. Przedstawimy w 5 punktach, jak taką strategię zaplanować, aby wykorzystać dobrze płatne usługi.

strategia-korzystania-z-platnych-uslug-w-sm

 Designed by Creativeart / Freepik

1. Wyznacz cele i metodę weryfikacji planowanych działań.

2. Określ dokładnie grupę docelową.

Zauważ, że ten punkt właściwie już może zostać pominięty, jeżeli zadbałeś o to w analizie konkurencji, o której wspomniałem w poprzednim artykule.

3. Wybierz portal, w obrębie którego będziesz korzystać z oferowanych płatnych usług.

Możesz to zrobić na podstawie danych dostępnych w raporcie Clutch. Warto polegać nie tylko na aktualnych trendach lecz także samodzielnie porównać oferty różnych portali.  Sprawdź na którym z nich Twoja grupa docelowa wykazuje największą aktywność i który najbardziej odpowiada specyfice Twojego biznesu.

4. Pomyśl, jakie treści kierowane do użytkowników sprawdzały się w przeszłości.

W branży B2C można skutecznie zachęcać do zakupu poprzez promocje czy wyprzedaże; B2B wymaga bardziej subtelnych przekazów – może opowieść o zadowolonych klientach dzielących się informacjami, polecających usługi?

5. Określ, jakie pieniędzy mógłbyś przeznaczyć na reklamy w SM.

Ile kampanii reklamowych będziesz w stanie zorganizować i na jaki okres czasu? Ile opcji jesteś w stanie przetestować?

 

Ale to jeszcze nie koniec. W następnym artykule przyjrzymy się jeszcze dokładniej wskaźnikom do mierzenia efektów –przedstawimy te najczęściej wykorzystywane.

 

 

Arek Szczepanowicz, Wiceprezes YPI

Jedno przemyślenie nt. „Strategia korzystania z płatnych usług w SM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.