3 marca 2016

Badania konkurencji – metodologia badawcza

Przykładowe etapy realizacji projektu

  1. Wspólne projektowanie badania
    Kładziemy nacisk na ścisłą współpracę z Klientem. Pozwala to na przygotowanie użytecznego raportu, który stanie się wartościowym narzędziem wspierającym decyzje Zarządu.
  2. Przeprowadzenie analizy
    Jest to etap pozyskiwania informacji o konkurencji oraz danych rynkowych. Dokładamy wszelkich starań, aby otrzymywane wyniki były rzetelne, pełne oraz użyteczne. Zebrane dane są następnie poddawane analizie.
  3. Opracowanie raportu i rekomendacji
    Raport zawierać będzie przydatne rekomendacje, które nie pozostawiają Klienta z suchą analizą stanu obecnego, ale spełniają cenną funkcję doradczą.
  4. Prezentacja wyników
    Wyniki przekazywane są w formie elektronicznej i materialnej dzięki temu są łatwo dostępne do ich przyszłego obrotu. Ponadto oferujemy prezentację wyników badania połączoną z panelem dyskusyjnym oraz doradztwem w zakresie wyników badania.

Metody stosowane podczas badania:

  • analiza grup strategicznych – analiza struktury konkurencji,
  • analiza źródeł przewagi konkurencyjnej,
  • analiza kanałów dystrybucji,
  • analiza oferowanych usług dodatkowych.