8 marca 2016

Badania segmentacyjne

Przykładowe etapy realizacji projektu:

  1. Wspólne projektowanie badania.
  2. Klasyfikacja rynku według cech obiektywnych (wiek, płeć, dochody itp.) lub behawioralnych (zwyczajów zakupowych).
  3. Analiza wybranych segmentów pod względem dostępności (w tym: intensywności konkurencji, przepisów prawnych, infrastruktury itp.), stabilności, wrażliwości na poszczególne narzędzia marketingowe, wielkości oraz perspektyw rozwojowych.
  4. Wybór najatrakcyjniejszych segmentów i nakreślenie strategii ich obsługi.
  5. Opracowanie zasad pozycjonowania wybranych produktów (kreowania produktów w świadomości klientów).
  6. Opracowanie raportu i rekomendacji.
  7. Przekazanie wyników badania.

Metody stosowane podczas badania:

  • Desk Research,
  • wywiady focusowe,
  • wywiady pogłębione,
  • wywiady eksperckie,