Czcionki, kolory i szablony w grafikach internetowych

Komunikacja za pomocą obrazów jest ważna przede wszystkim w Internecie. Efektywne prowadzenie fanpage na portalach społecznościowych bądź strony „www” bez posługiwania się obrazami jest w zasadzie niemożliwe. To właśnie obrazy, ciekawe grafiki o odpowiednio dobranych kolorach przykuwają uwagę odbiorcy.

Aby tworzyć grafiki, nie trzeba być specjalistą. Przede wszystkim, trzeba zorientować się czym charakteryzują się obrazki najczęściej udostępniane w Internecie. Ważna jest prostota i przejrzystość – zbyt dużo elementów sprawia, że nie wiadomo na co zwrócić uwagę i w rezultacie grafika zostanie pominięta.

Obrazy muszą poruszać odbiorców, wzbudzać emocje, które decydują, czy zostanie ona udostępniona. Dobrze by było aby zawierały statystyki lub cytaty. Kolory również mają znaczenie – nie mogą się one „gryźć” między sobą i powinny współgrać z całością przekazu. Czarny kojarzy się z rozpaczą, natomiast jasne odcienie z radością. Czerwony, fioletowy i różowy inspirują użytkowników do przekazywania ich dalej.

Grafiki muszą być jednolite, spójne z wartościami, jakie prezentuje firma oraz z tym co chce się przekazać. Muszą mieć jakiś sens, głębię, a nie być tylko zwykłym obrazkiem. Należy zastanowić się, czy to co publikujemy, będą chcieli udostępniać odbiorcy. Wybrana przez Ciebie czcionka nie musi być najładniejsza – powinna być przede wszystkim czytelna i dopasowana do przekazu.

Stworzenie chwytliwej grafiki wymaga przede wszystkim kreatywności i zastosowania się do kilku powyższych wskazówek.

Autor: Natalia Paluch

 

Jedno przemyślenie nt. „Czcionki, kolory i szablony w grafikach internetowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.