10 narzędzi do oceny planu marketingowego

Każda dobrze zorganizowana firma posiada plan marketingowy. W dobie nowych technologii ciężko jest osiągnąć wyznaczony cel bez odpowiedniej i skrupulatnie realizowanej strategii. Nieprzemyślane, spontaniczne działania mogą okazać się fatalne w skutkach.

Jednak sama realizacja planu marketingowego to nie wszystko – należy jeszcze monitorować, czy zaplanowane działania zostały spełnione. Celem takiej analizy jest sprawdzenie, czy osiągane wyniki są współmierne do nakładów. Dzięki niej można porównać działanie firmy w stosunku do konkurencji i ewentualnie poprawić bądź stworzyć nowy, skuteczniejszy plan.

W ocenie skuteczności obranej strategii marketingowej pomocne będą narzędzia, za pomocą których możemy sprawdzać różne czynniki świadczace o jej powodzeniu. Oto kilka z nich:

  1. Brand24
  2. Google Analytics
  3. Website Grader
  4. Share Tally
  5. Mention
  6. Hootsuite
  7. Twitonomy
  8. Commun.it
  9. Buffer
  10. TweetDeck

Powyższe narzędzia pozwalają badać różne aspekty potrzebne dla odpowiedniego funkcjonowania firmy. Można m.in. badać ruch, interakcje, liczbę polubień czy udostępnień, a także otrzymać statystyki dotyczące konkretnego posta na potralach społecznościowych i sprawdzić wszelkie ruchy w sieci, które dotyczą firmy.

Takie narzędzia pozwalają lepiej zaplanować posty, dowiedzieć się, kogo warto śledzić na portalach społecznościowych aby być na bieżąco z działaniami konkurencji i uzyskać dostęp do opinii klientów, nawet w czasie rzeczywistym. Jeśli chodzi o stronę internetową to możesz sprawdzić jej wydajność, rozmiar, szybkość wczytywania. Warto z nich korzystać, gdyż dają bardzo dużo informacji, a także wskazówki, co działa dobrze, a co można ulepszyć i sprawić, by działało jeszcze lepiej.

Autor: Natalia Paluch

Jedno przemyślenie nt. „10 narzędzi do oceny planu marketingowego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *