Jak stworzyć idealny temat wiadomości e-mail?

Mailing jest szybką i łatwą formą reklamy firmy. Zastanawiasz się, czy wysyłanie maili reklamowych ma sens? Czy są one w ogóle odczytywane przez odbiorców? I czy warto wydawać na nie pieniądze? Okazuje się, że mailing może być bardzo skuteczną formą promocji, pod warunkiem, że temat wiadomości będzie chwytliwy i interesujący.

Pisząc maila, często wcale nie zwracamy uwagi na temat. Wydawać by się mogło, że nie ma on większego znaczenia – w końcu liczy się treść i właśnie na niej należy skupić się najbardziej. Ale czy na pewno? Ludzie są bombardowani reklamami z każdej strony i większość z nich automatycznie usuwa oferty reklamowe, a więc jeśli temat Twojej wiadomości nie będzie interesujący, wówczas trafi ona do kosza i nigdy nie zostanie nawet otwarta. To właśnie temat często zaważa o sukcesie mailingu. Musi być bardzo przemyślany, gdyż może zarówno zachęcić potencjalnego klienta, jak i go zrazić.

7 praktcznych wskazówek – jak ułożyć ciekawy temat wiadomości e-mail:

  1. Zastanów się, jaka jest Twoja grupa docelowa i dopasuj do niej język i styl pisania.
  2. Temat musi być zwięzły – użyj jak najmniej słów, ale dokładnie przemyślanych.
  3. Unikaj używania dużych liter.
  4. Nie nadużywaj wykrzykników oraz innych znaków interpunkcyjnych.
  5. Zadbaj o preheader, czyli pierwsze zdanie, jakie program pocztowy wyświetla zaraz za tematem wiadomości w skrzynkach pocztowych.
  6. Temat musi być konkretny, intrygujący, zawierający obietnicę korzyści, którą może otrzymać odbiorca. Jednak nie przesadź, gdyż przyniesie to odwrotny skutek!
  7. Podczas przygotowywania zarówno tematu jak i treści maila pamiętaj, że część osób odczytuje pocztę elektroniczną za pomocą smartfona.

Autor: Natalia Paluch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.