Sposoby na utrzymanie pozyskanego klienta

Jedną z najważniejszych rzeczy aby Twój biznes przynosił oczekiwane zyski jest pozyskanie klientów. To oni sprawiają, że firma rozwija się i ma odpowiednią pozycję na rynku. Jeśli uda Ci się pozyskać konsumentów Twoich produktów, nie możesz spocząć na laurach! To największy błąd jaki mógłbyś zrobić. Równie ważne jest przecież utrzymanie ich aby wracali i polecali innym Twoją usługę. Stali klienci są kluczem do sukcesu! Jeśli już raz dokonali udanego zakupu, łatwiej ich nakłonić do ponownego.

Co robić aby utrzymać klienta?

Warto wprowadzić karty lojalnościowe oraz wykorzystać gry i zabawy. Kojarzą Ci się one
z czymś dziecinnym? Nic bardziej mylnego. Ludzie chętnie grają! Bardzo lubią angażować się w konkursy, zbierać naklejki, punkty czy inne podobne rzeczy, za które można później odebrać nagrodę. To może sprawić, że klienci będą chętnie korzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Wszelkie dodatki (na przykład po zakupie produktów za określoną kwotę), rabaty, usługi takie jak, np. kup 2 w cenie 1 są bardzo dobrym chwytem na utrzymanie konsumentów. Ważne są także prezenty i promocje świąteczne, dzięki którym poczują się oni docenieni. Warto także przypominać o nadchodzących wydarzeniach związanych z firmą i wysyłać życzenia świąteczne czy też imieninowe. Ale jak to zrobić, gdy nie masz, np. adresów e-mail swoich klientów? Bardzo prosto. Wystarczy zaoferować jakiś upominek bądź dodatkową korzyść w zamian za wypełnienie ankiety.

Pamiętaj o stałej komunikacji z klientem – do tego świetnie się nadają strony na portalach społecznościowych, gdzie można wchodzić w interakcje
z odbiorcami. Dopasowuj ofertę do potrzeb konkretnych grup konsumentów. I co najważniejsze – analizuj dane na bieżąco i reaguj od razu na wszelkie niepokojące sygnały w zależności od tego, co się dzieje. Realizuj plany naprawcze i nie czekaj, aż problem przeminie sam!

 

Autor: Natalia Paluch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *