Social media w biznesie

Z roku na rok coraz więcej ludzi na świecie zaczyna korzystać z mediów społecznościowych. Używanie ich jest nie tylko formą rozrywki, możliwością wymiany zdań z innymi userami i źródłem informacji, ale też pracą. Każda firma aby prężnie się rozwijać, musi odpowienio funkcjonować w Internecie. Używanie social mediów do celów biznesowych niesie za sobą zarówno szanse jak i zagrożenia.

Najpopularniejsze portale społecznościowe
W Polsce aż 90% internautów korzysta z social mediów. Nie wszyscy działają aktywnie i są twórcami pojawiających się tam treści, ale na każdego z tych użytkowników w mniejszy lub większy sposób te portale oddziałują. Najpopularniejsze w Polsce platformy internetowe to:

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. Portale internetowe
  4. Komunikatory
  5. Fora
  6. Blogi
  7. Instagram
  8. Snapchat
  9. Twitter
  10. Linkedin

Media społecznościowe a biznes
Aby zaistnieć na rynku i dotrzeć do jak największego grona odbiorców, nie możesz zapomnieć o budowaniu wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Za pomocą portali internetowych buduje się markę i relacje z klientami. Odpowiednie i dobrze zaplanowane funkcjonowanie w sieci generuje zyski. Niestety, internauci są czujni i każda wpadka odwróci się przeciwko Tobie. Wystarczy, że opublikujesz jedną, nieprzemyślaną i nieodpowiednią rzecz i możesz stracić budowane miesiącami zaufanie klientów. Aby tego uniknąć, każa generowana treść musi być przemyślana i świadoma. Błąd może Cię wiele kosztować.

Jak skutecznie działać w social mediach?

  • Zastanów się do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć i jaki kanał Ci w tym pomoże.
  • Pamiętaj, że każdy kanał ma swoją specyfikę – musisz się do niej dostosować.
  • Przemyśl, jakie są wartości Twojej marki i jak chcesz aby była ona kojarzona aby zaplanować swoje działania.
  • Przeanalizuj, jak w Internecie działa konkurencja, a następnie przygotuj swoją strategię.
  • Precyzyjnie opisz swoją firmę i bądź dostępny dla odbiorców – odpowiadaj na wiadomości!
  • Nie daj się wyprowadzić z równowagi – nigdy nie odpowiadaj niegrzecznie nawet na najgorszą krytykę.
  • Publikuj treści regularnie i bądź konsekwentny!
  • Wszystko, co piszesz, przemyśl 3 razy aby nie popełnić żadnej wpadki.
  • Nigdy nie pisz nic „na gorąco” – treści muszą być przemyślane.
  • Sprawdzaj, co użytkownicy piszą o Twojej firmie aby mieć sytuację pod kontrolą.

Autor: Natalia Paluch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *