Jak wykorzystać neurobiologię w marketingu?

Celem każdej firmy, która działa na rynku konsumenckim jest dotarcie do potencjalnego klienta i przekonanie go, że to właśnie jej produkt bądź usługa jest najlepsza, i że warto ją mieć. Marketerzy dwoją się i troją aby w skuteczny sposób wpłynąć na odbiorcę, np. poprzez odpowiednią reklamę. To właśnie znajomość mechanizmów działania ludzkiego mózgu może pozwolić Ci jeszcze lepiej przemówić do potencjalnego klienta.



Kilka informacji o ludzkim mózgu…
Jak wiesz, mózg jest organem, który steruje wszystkimi procesami w organizmie człowieka. Jest odpowiedzialny między innymi za przyswajanie informacji docierających do nas z otoczenia. Nasze zdolności poznawcze zawdzięczamy właśnie temu narządowi – selekcjonuje on informacje i wybiera te ważne, a pozostałe odrzuca. Odpowiada za spostrzeganie, skupianie uwagi, pamięć oraz logiczne myślenie. Mózg jest zbudowany
z dwóch półkul, a ich zewnętrzną częścią jest kora podzielona na płaty: czołowy, ciemieniowy, potyliczny, skroniowy, pień mózgu i móżdżek. Te wszystkie części ściśle ze sobą współpracują i sprawiają, że posiadamy w sobie niesamowity biokomputer. Badaniami mózgu zajmuje się między innymi neurobiologia – przedmiotem tych badań jest układ nerwowy. Przygląda się reakcjom układu nerwowego człowieka pod wpływem danych czynników oraz związanymi z nimi zjawiskami psychicznymi.

Czym jest podświadomość?
Ludzki umysł dzieli się na dwa poziomy: świadomość oraz podświadomość. Tak naprawdę jesteśmy świadomi niewielu rzeczy, które dzieją się w naszym umyśle. Podświadomość jest tym, co kieruje nami, a z czego nie zdajemy sobie sprawy. To pewnego rodzaju „okulary”, przez które świadomość postrzega otaczającą nas rzeczywistość. Jaki z tego wniosek? Jeśli poznamy techniki dotarcia do ludzkiej podświadomości, możemy stworzyć jeszcze skuteczniejszą reklamę! Dziedziną, która pomaga dowiedzieć się „co myśli odbiorca” jest neuromarketing. Jest to połączenie wiedzy z zakresu marketingu oraz neurobilogii. Wykorzystuje on narzędzia stosowane w badaniach psychofizjologicznych do tworzenia komunikatu skutecznie działającego na potencjalnego klienta.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?
Kilka praktycznych podpowiedzi co do tworzenia reklamy:

  1. Używaj angażujących treści aby przykuć uwagę odbiorcy.
  2. Bądź oryginalny, ciekawy i nie bój się wychodzić poza schematy.
  3. Umieszczaj reklamy na początku bloku reklamowego.
  4. Kieruj swój przekaz bezpośrednio do potencjalnego konsumenta.
  5. Używaj przekazu nie wprost. Pozwól odbiorcy samemu dojść do tego, o co Ci naprawdę chodzi.

Jak widzisz, zagłębienie się w wiedzę z zakresu neurobiologii jest nieocenione z punktu widzenia marketingu. Dzięki tej wiedzy będziesz mógł znacznie skuteczniej oddziaływać na konsumentów, a to sprawi, że Twój biznes będzie rozwijał się jeszcze lepiej i zyskasz większe szanse na osiągnięcie wyznaczonego celu w krótszym czasie!

Źródła:

Autor: Natalia Paluch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *