Jak zarobić dzięki wirtualnej rzeczywistości?

Współczesny świat z każdej strony bombarduje nas nowymi informacjami, treściami i nowinkami technologicznymi. Coraz częściej trudno nam nadążyć za szybko dokonującym się w wielu branżach postępem. Coś, co wielu dziedzinom nauk z ubiegłego stulecia zajmowało dziesięciolecia, współczesnym branżom zajmuje kilka lat. Taki właśnie postęp dzieje się w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości. Chociaż kilka lat temu mało kto o nim słyszał, dziś VR (ang. Virtual Reality) wykorzystywany jest z powodzeniem przez wiele branż.

Czym jest wirtualna rzeczywistość?

W skrócie rzecz ujmując, wirtualna rzeczywistość (http://epicvr.pl/pl/wirtualna-rzeczywistosc/) to wygenerowane komputerowo obrazy, które oglądane przez człowieka dają wrażenie fizycznej, przestrzennej obecności. Idąc w zgodzie z tą teorią, tak naprawdę wirtualną rzeczywistością możemy nazwać każdy komputerowo generowany obraz. Kluczowe jednak w powyższej definicji są słowa „fizycznej, przestrzennej obecności”, ponieważ dzięki nim wyświetlany obraz nabiera nowego, trzeciego wymiaru. Aby uzyskać taki efekt i doświadczyć prawdziwej wirtualnej rzeczywistości koniecznie jest zaopatrzenie się w specjalne gogle do virtual reality, które założone na głowę pozwolą nam przenieść się do wirtualnego świata. W świecie VR funkcjonuje pojęcie tzw. immersji. Immersja to całkowite zanurzenie się człowieka, przy użyciu jak największej ilości zmysłów, w wirtualnym świecie. Zakładając na głowę gogle VR, słuchawki oraz specjalne kontrolery, reagujące na ruch naszych rąk, możemy uzyskać skuteczną immersję.

Po co nam rzeczywistości wirtualna?

Wirtualna rzeczywistość od dawna przestała być domeną zarezerwowaną tylko dla graczy. Obecnie gry VR stanowią tylko część obszaru zastosowania tego rozwiązania. VR z powodzeniem wykorzystuje branża marketingowa, szkoleniowa czy medyczna. W projektowaniu wirtualną rzeczywistość wykorzystują architekci, projektanci wnętrz czy deweloperzy. Przy użyciu virtual reality szkoli się już żołnierzy, detektywów czy techników kryminalistyki. Powstaje także coraz więcej filmów 360 (http://epicvr.pl/pl/filmy-360/) , które rewolucjonizują dotychczas znane metody prowadzenia historii w filmie.

Jak wykorzystać VR w biznesie?

Virtual reality to przede wszystkim niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Za pomocą tej technologii możemy skutecznie zaangażować widza w opowiadaną historię, sprawiając, że żadne bodźce świata zewnętrznego nie będą rozpraszały jego uwagi. Z tego powodu wirtualna rzeczywistość świetnie nadaje się do tworzenia kampanii reklamowych promujących różne marki. Coraz częściej wielkie firmy sięgają po kampanie wykorzystujące VR po to, by zwiększyć świadomość marki, zaangażować widza i wpłynąć na jego późniejsze decyzje zakupowe. Z pewnością w niedalekiej przyszłości coraz więcej firm będzie wykorzystywało ten rodzaj promocji w swoim biznesie.

Jak zarobić dzięki wirtualnej rzeczywistości?

Jak sprawić by wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości przyniosło naszej firmie zyski w realnym świecie? Sposobów jest wiele. Od tworzenia angażujących filmów 360, które sprawią, że widz z wypiekami na twarzy w pełni odda się przedstawionej historii naszej marki, aż do projektowania rozbudowanych aplikacji VR, ukazujących w pełni potencjał naszej działalności, angażując przy tym wszystkie zmysły widza. Z pomocą virtual reality możemy również tworzyć rozwiązania, które znacznie ograniczą koszty funkcjonowania naszej firmy. Możemy np. zmniejszyć ponoszone przez nas koszty szkolenia pracowników na odległość przygotowując odpowiednie filmy instruktażowe w technologii VR. Znane są również przypadki sklepów internetowych, które otwierają swoje siedziby w świecie wirtualnym.

 

Patrząc na współczesne tempo rozwoju wirtualnej rzeczywistości możemy mieć pewność, że technologia VR z roku na rok będzie czyniła coraz większy postęp, a za kilka lat granica między światem wirtualnym a rzeczywistym będzie skutecznie zatarta.

 

Adrian Łapczyński

EPICVR.pl (http://epicvr.pl ) – rozwiązania VR dla biznesu, filmy 360, aplikacje VR

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *