Jak mierzyć efekty działań marketingowych w Social Media?

Ostatnia już część podjętej przez nas tematyki. Mamy plan na wykorzystanie płatnych usług w mediach społecznościowych, wiemy, co chcemy osiągnąć i za pomocą jakich środków. Potrzebujemy jeszcze tylko mierników, które pomogą nam utrzymać kontrolę nad harmonogramem działań oraz ocenić ich skuteczność.

bez-tytulu

 Selected by freepik

Poniżej lista wskaźników najczęściej wykorzystywanych przez marketingowców do mierzenia efektów swojej pracy:

 

  • Liczba odwiedzin – określa liczbę osób, które odwiedziły witrynę oraz wskazuje, jaka część tych osób należy do twojej grupy docelowej
  • Liczba kliknięć w odnośnik do strony – wskazuje, jaka liczba osób, do których dociera przekaz, korzysta z łącza przekierowującego do twojej strony internetowej
  • Współczynnik konwersji – tak, to dziwnie przetłumaczona nazwa. Wskaźnik ten określa, jaka część odbiorców wykonuje pożądane przez nas działanie, np. zostawia kontakt, wysyła zapytanie bądź dokonuje zakupu
  • Koszt przypadający na jedną akcję (kliknięcie, konwersję) – wskazuje opłacalność dokonanej w SM inwestycji

 

Mamy nadzieję, że pomogliśmy tymi czterema artykułami wejść w tematykę marketingu w SM. Może i nie jest to zaawansowana wiedza, ale chyba w sam raz dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z marketingiem.

 

A teraz zapowiedź następnych wpisów:

Szykuje się naprawdę wyjątkowa seria, jakiej na naszym blogu jeszcze nie było. Utrzymana w tematyce biznesowej, jednak dość lekka w lekturze. Skierowana nie tylko do osób związanych z marketingiem lecz do wszystkich ciekawych świata, ale… nie zdradzamy więcej szczegółów.

 

Czas oczekiwania wypełni wam dość „świeży” artykuł o zarządzaniu własnym profilem na Facebooku. Gorąco polecamy! 😉

 

Arek Szczepanowicz, Wiceprezes YPI Consuling

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *