Strategia korzystania z płatnych usług w SM

Dziś przyjrzymy się problemowi, jakim jest przygotowywanie odpowiedniej strategii działania w mediach społecznościowych. Przedstawimy w 5 punktach, jak taką strategię zaplanować, aby wykorzystać dobrze płatne usługi.

strategia-korzystania-z-platnych-uslug-w-sm

 Designed by Creativeart / Freepik

1. Wyznacz cele i metodę weryfikacji planowanych działań.

2. Określ dokładnie grupę docelową.

Zauważ, że ten punkt właściwie już może zostać pominięty, jeżeli zadbałeś o to w analizie konkurencji, o której wspomniałem w poprzednim artykule.

3. Wybierz portal, w obrębie którego będziesz korzystać z oferowanych płatnych usług.

Możesz to zrobić na podstawie danych dostępnych w raporcie Clutch. Warto polegać nie tylko na aktualnych trendach lecz także samodzielnie porównać oferty różnych portali.  Sprawdź na którym z nich Twoja grupa docelowa wykazuje największą aktywność i który najbardziej odpowiada specyfice Twojego biznesu.

4. Pomyśl, jakie treści kierowane do użytkowników sprawdzały się w przeszłości.

W branży B2C można skutecznie zachęcać do zakupu poprzez promocje czy wyprzedaże; B2B wymaga bardziej subtelnych przekazów – może opowieść o zadowolonych klientach dzielących się informacjami, polecających usługi?

5. Określ, jakie pieniędzy mógłbyś przeznaczyć na reklamy w SM.

Ile kampanii reklamowych będziesz w stanie zorganizować i na jaki okres czasu? Ile opcji jesteś w stanie przetestować?

 

Ale to jeszcze nie koniec. W następnym artykule przyjrzymy się jeszcze dokładniej wskaźnikom do mierzenia efektów –przedstawimy te najczęściej wykorzystywane.

 

 

Arek Szczepanowicz, Wiceprezes YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *