Targetowanie behawioralne, czyli reklama obliczona na efekty

Marketing treści staje się coraz bardziej spersonalizowany, a jednocześnie najskuteczniejszy w dotarciu do odbiorców.
Jakiś czas temu przedstawialiśmy Wam 7 narzędzi do content marketingu – tutaj
Dzisiaj wracamy z tematem, podejmując zagadnienie targetowania behawioralnego w Internecie.


bez-tytulu

Strategia ta polega na podziale odbiorców reklam na grupy w związku z ich zachowaniem w sieci, dopasowując treści na podstawie analizy ich zainteresowań. Rodzaj prezentowanych treści ustalany jest przez system poprzez dotychczasowe działania użytkownika – odwiedzane strony, częstotliwość otwierania czy kluczowe słowa wpisywane w wyszukiwarkę. Często wykorzystywane są też dane geolokalizacyjne odbiorcy reklamy. Dzięki temu klienci są zdefiniowani w wąskim zakresie tematycznym. Takie rozwiązanie daje dodatkowo możliwość zbadania kim jest grupa docelowa w przypadku braku pewności, kto jest odbiorcą produktu.

Dla przykładu, targetowanie behawioralne działa w następujący sposób – przeglądając niedawno strony motoryzacyjne, niemalże pewne jest, że za niedługo ujrzymy reklamy nowych modeli motocykli lub samochodów. Niewątpliwą zaletą jest fakt, iż dzięki takiemu działaniu internauci nie są „bombardowani” reklamami, które nie mają dla nich znaczenia, ale otrzymują treści, które są zgodne z ich zainteresowaniami i celem poszukiwań.

Kto z Was osobiście doświadczył tego zjawiska? Czy często macie do czynienia z reklamami, które sa wyraźnie powiązane z tym, czego niedawno poszukiwaliście w Internecie? Zachęcamy do dzielenia się swoimi doświadczeniami z targetowaniem behawioralnym:)

 

Źródło: http://alterweb.pl/-reklamy-szyte-na-miare-targetowanie-behawioralne

Magdalena Matejek, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *