Jak stworzyć dobrą wideo-reklamę na Facebooku?

20. kwietnia pojawiły się wyniki badań przeprowadzone dla Facebook’a, które pozwoliły sprawdzić, co wpływa na skuteczność spotów reklamowych kierowanych do użytkowników portalu.
Badanie dotyczy aplikacji mobilnej – Messenger’a. Przeprowadzono je na próbie 965 reklam, które pojawiły się w USA i Europie.

Facebook

Spostrzeżenia

1/4* spotów reklamowych zawierała przekaz zrozumiały nawet po wyłączeniu dźwięku

23% reklam zawierało treść zrozumiałą już po 10 sekundach odtwarzania

46% reklam z łatwością kojarzono z konkretną marką

 

*Dane zaczerpnięte z http://www.marketingprofs.com/charts/2016/29864/best-practices-for-facebook-video-ads

 

Wniosek

Tworząc film promujący naszą markę, produkt, usługę, należy przemyśleć następujące kwestie:

  • Czy produkt lub usługa jest eksponowany przez większą część reklamy?
  • Czy reklama zawiera narrację lub komunikat werbalny przekazujący wiadomość?
  • Czy łatwo jest zidentyfikować reklamowaną markę?
  • Czy łatwo jest zrozumieć komunikat bez dźwięku?
  • Czy spot zawiera zwięzłą treść bez nadmiaru informacji?

Bez tytułu

Podsumowując – liczy się prostota przekazu, łatwa identyfikacja promowanej marki i produktu oraz werbalny komunikat. Dzięki temu reklama szybciej zapadnie w pamięć potencjalnego klienta.

Szczegółowy opis przeprowadzonego badania jest tutaj.

 

Arek Szczepanowicz, Wiceprezes YPI Consulting

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *