Nowy algorytm Facebooka. Treści jeszcze lepiej dopasowane do odbiorcy?

doartykułu

21 kwietnia Facebook oficjalnie poinformował o zmianie algorytmu, który decyduje o wyświetlanych nam treściach.

Bez tytułu

Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2016/04/news-feed-fyi-more-articles-you-want-to-spend-time-viewing/

 

Do tej pory, dla przyjętego algorytmu istotne było to, ile lajków oraz ile komentarzy ma dany post. Jak będzie wyglądać to teraz? Serwis chce postawić bardziej na jakość niż na ilość. Zasyp zbędnych informacji nie jest tym czego potrzebujemy, dlatego już niedługo treści, które będą nam wyświetlane zyskają na wartości – będą dopasowane do naszych potrzeb.

Nowy algorytm Facebooka będzie brał pod uwagę czas poświęcany przez użytkowników na przeczytanie danej treści (Time Spend Viewing).

Lajki nie są już wystarczającym wyznacznikiem tego, co chcemy oglądać. Przypominasz sobie sytuacje, kiedy niekoniecznie masz ochotę zareagować na dany post, jednak ten nadal ciekawi Cię swoją treścią i chętnie zobaczysz w przyszłości podobny wpis? Właśnie o tym mowa. Dodatkowo na naszych tablicach zwiększy się również różnorodność źródeł. Oznacza to, że nie będziemy widywać ciągle tych samych tytułów prasowych. Badania wykazały, że właśnie tego oczekujemy.

Tak więc teraz już wiesz co robić, by na tablicy częściej widywać „chciane” posty – poświęcaj im więcej czasu. Jeśli natomiast prowadzisz profil firmowy na Facebooku i boisz się, że zmiany niekorzystanie wpłyną na Twój rozwój, nie przejmuj się na zapas. Jak zapewnia sam serwis – niektóre strony nawet nie odczują wprowadzonych zmian. Najlepszym rozwiązaniem będzie obserwowanie statystyk i kontrolowanie rozwoju sytuacji na bieżąco.

Zapraszam również do przeczytania oryginalnego źródła, w celu zaczerpnięcia dodatkowych informacji oraz oglądnięcia wystąpienia Adama Mosseri, który odpowiada za wprowadzenie nowego algorytmu.

 

Anna Socha, Konsultant YPI

2 przemyślenia nt. „Nowy algorytm Facebooka. Treści jeszcze lepiej dopasowane do odbiorcy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *