Jak opracować plan marketingowy?

Strategia marketingowa to ważny element każdego biznesu. Mając dobry produkt, trzeba go umiejętnie wprowadzić na rynek. Strategię przygotowujemy w oparciu o cele, znajomość grupy docelowej oraz plan marketingowy.

Mając jasno określone cele i grupę osób, do której kierujemy nasz produkt/usługę, wiemy, do czego powinien prowadzić nasz plan marketingowy.

Poniżej został on przedstawiony za pomocą 16 elementów:

–  pierwsze 7 kroków zawiera podstawowe informacje o rynku oraz stanowi fundament dla całości planu
–  kolejne 5 to opis konkretnych działań, które zamierzamy podjąć realizując strategię
–  ostatnie 4 części określają nasze oczekiwania i prognozy oraz pomagają kontrolować przebieg całego procesu

Infografika 2 Arek

 

 

Każdy etap powinien mieć określony dokładny termin realizacji. Warto uwzględnić nieprzewidziane sytuacje oraz zbudować wizję na kilka/kilkanaście lat do przodu: co zamierzam robić po osiągnięciu aktualnych celów?

Wartościowe uzupełnienie wiedzy znajdziesz w artykułach na temat analizy SWOT, rozwijania produktów oraz tego, jak ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej odgrywa marka.

Sprawdź także, czym jest co-branding i jak może wspomóc rozwój biznesu.

 

 

Arek Szczepanowicz, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *