Messenger jako narzędzie biznesowe – 7 wskazówek na jego optymalizację

Messenger (2)Szukasz nowych dróg kontaktu ze swoimi klientami? Rozważałeś użycie Messengera? Każdego miesiąca 800 milionów ludzi posługuje się nim, by komunikować się ze swoimi znajomymi. Ten artykuł podpowie Ci jak wykorzystać go w celach biznesowych.

Bez tytułu

Z Messengera korzysta już 800 milionów ludzi na całym świecie.

Z perspektywy prowadzenia własnego biznesu, możliwość bezpośredniego oraz szybkiego sposobu przesyłania wiadomości do swoich odbiorców ma bardzo duże znaczenie. Więcej niż 89%¹ użytkowników Facebooka sprawdza go 14 razy dziennie² na swoich urządzeniach mobilnych. Dlaczego więc nie wykorzystać tego faktu?

 

Czy prywatne wiadomości są aż tak ważne?

– Potencjalni klienci nie zawsze mają ochotę wypowiadać się na forum. Często wolą zadać swoje pytanie bezpośrednio firmie, nie narażając się tym samym na reakcję innych użytkowników. Zachęcaj więc swoich odbiorców do tego, by w razie potrzeby i braku informacji nie bali się skontaktować z Tobą poprzez wiadomości prywatne.

– Messenger daje możliwość prowadzenia rozmów w czasie rzeczywistym. Gwarantuje to natychmiastowy kontakt w relacji klient-firma. Każda wątpliwość może być dzięki temu szybko rozwiana.

– Facebook umożliwia Twoim odbiorcom komentowanie, zamieszczanie postów oraz ocenę Twojej firmy. Co w sytuacji gdy treści te mają wydźwięk negatywny? I w tym przypadku Messenger zdaje się być pomocny. Pozwala Ci bowiem rozpocząć prywatną konwersację w trybie offline³ , która może doprowadzić do rozwiązania problemu.

 

Skoro wiesz już, że wiadomości prywatne są istotnym elementem kontaktu z klientem, dowiedz się co zrobić, żeby ulepszyć komunikację poprzez Messengera?

#1: Zacznij od włączenia wiadomości na swoim profilu firmowym

Twoi odbiorcy mogą się z Tobą kontaktować za pomocą Messengera tylko wtedy, jeśli im na to pozwolisz (po prostu włączając tę opcję).

#2: Ile czasu zajmuje Ci napisanie odpowiedzi zwrotnej?

Istnieją dwa rozwiązania – pierwszym z nich i jednocześnie zalecanym przez Facebooka, jest wybór opcji średniego czasu odpowiedzi, który będzie wyświetlał się odbiorcom na profilu Twojej firmy. Drugie rozwiązanie to samodzielne określenie, w jakim czasie jesteś w stanie odpowiedzieć na zapytanie (kilka minut, godzina, kilka godzin czy może 24 godziny).
*Informacja o czasie Twojej odpowiedzi będzie wyświetlać się tylko pod warunkiem, że odwiedzasz swoją stronę przynajmniej raz na tydzień oraz wskaźnik Twoich odpowiedzi wynosi minimum 90%.

#3: Ustaw szybką odpowiedź

Aby Twój klient otrzymał natychmiastową odpowiedź, możesz skorzystać z opcji, która pozwoli Ci na ustawienie automatycznej wiadomości. Masz na to 250 znaków.

#4: Twórz i korzystaj z zapisanych odpowiedzi

Odpowiadając na wiadomość, możesz skorzystać z zapisanych odpowiedzi, które będą stanowić dla Ciebie szablon przykładowej wiadomości (Facebook oferuje Ci dwie gotowe propozycje, a do Ciebie należy uzupełnienie tej bazy – oczywiście w miarę potrzeby). Dodatkowo każdą z nich możesz spersonalizować. Jeśli często odpowiadasz na te same pytania, czy takie rozwiązanie nie ułatwi Ci pracy?

#5: Dowiedz się z kim rozmawiasz

Facebook ułatwia Ci to zadanie, podając wszystkie informacje na tacy. Po prawej stronie okna Twojej konwersacji widzisz dane osoby, z którą piszesz – do jakiej uczęszczała szkoły, gdzie pracuje, skąd pochodzi, od kiedy lubi Twoją stronę (jeśli w ogóle lubi), a nawet jaki jest jej czas lokalny. Te informacje pozwolą Ci na spersonalizowanie odpowiedzi.

#6: Dodawaj etykiety i pisz notatki

Szczególnie pomocne rozwiązanie, gdy ilość otrzymywanych wiadomości sprawia, że często gubisz się w ich natłoku lub gdy prowadzisz stronę w zespole. Etykietuj wiadomości oznaczając je jako ważne, pilne lub w każdy inny sposób, który pozwoli Ci na ich segregację. Rób notatki – nie pozwój żeby jakaś myśl Ci umknęła. I pamiętaj – wszystko to widoczne jest tylko dla administratorów strony.

#7: Dodaj okno wiadomości

Jeśli chcesz, by na Twoim fanpage wyświetlało się okno wiadomości, więcej dowiesz się tutaj. Być może jest to ciekawa alternatywa dla standardowej opcji nawiązywania kontaktu?

 

Messenger da się lubić? Przekonał Cię do siebie? A może od dawna wiedziałeś już o jego funkcjach ułatwiających prowadzenie biznesu? Daj znać i podziel się swoimi uwagami 🙂

 

 

¹http://newsroom.fb.com/company-info/

²http://www.nbcnews.com/technology/smartphone-users-check-facebook-14-times-day-study-says-1C9125315

³https://www.facebook.com/business/news/pages-messaging-updates

 

Anna Socha, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *