CRM- krok do nowoczesnego, skuteczniejszego marketingu

Grafika_Natalia
„Zrozumienie potrzeb klientów jest podstawą sukcesu…”

Jeżeli jesteś założycielem firmy, managerem sprzedaży albo studentem zafascynowanym systemami do zarządzania, to zapewne słyszałeś o CRM (ang. Customer Relationship Management), co w języku polskim oznacza zarządzanie relacjami z klientem.


Dziś rozwijające się firmy zarządzają informacjami o klientach w różny sposób. Niektórzy używają staroświeckich kartek i rolodeksów. Jedni przechowują informacje na swoim telefonie komórkowym, drudzy używają arkuszy kalkulacyjnych Excel lub dokumentów Google. To wszystko pomaga, ale w krótkim czasie, gdy ma się mały zespół pracowniczy. Jeśli Twoja firma ma w planach skalowanie swojej działalności , to być może nadszedł czas, aby rozważyć system CRM. W taki sposób możesz zebrać swoje cenne dane biznesowe w jednym miejscu. Będą one dostępne za pośrednictwem chmury danych i będziesz je mógł uwolnić za jakiś czas, a także skupić się na swoich działaniach reklamowych.

Czym jest i jak działa CRM?

Najprościej CRM można ująć jako system, który pozwala przedsiębiorstwom zarządzać relacjami biznesowymi i danymi. W wielu firmach, być może nawet w Twojej, działy marketingowe tworząc skuteczną kampanię reklamową, posługują się również pewnymi narzędziami marketingowymi pozwalającymi na szczegółową analizę kampanii. Takie rozwiązanie przynosi z pewnością większe i lepsze korzyści dla każdej rozwijającej się firmy. Systemy CRM pozwalają na przechowywanie informacji o potencjalnych klientach, dzięki czemu można także automatycznie przepisywać każdego z nich do pewnych grup docelowych. Uporządkowanie danych umożliwia przesyłanie wiadomości stworzonych na rzecz kampanii marketingowych pewnych produktów lub usług do tych klientów, którzy będą docelowo zainteresowani daną ofertą. CRM pomaga nam pozyskiwać, rozwijać i utrzymać korzystne relacje z klientami w celu stworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej. Zrozumienie potrzeb klientów w dzisiejszych czasach jest podstawą sukcesu.

Dobrze dopasowany i prawidłowo użytkowany system CRM w Twojej firmie:

– zwiększa perspektywy sprzedaży Twoich produktów i usług nawet do 50%¹ ,
– oszczędza wysiłek, czas oraz pieniądze dzięki dostępnym informacjom skumulowanym w jednym miejscu,
– poprawia wydajność zarządzania i pracy.

Bez wątpienia, lojalność klienta jest kluczowym czynnikiem opłacalności firmy. Tworzenie lojalności klientów musi być integralną częścią strategii firmowej.

 

¹www.meteoryt.pl/CRM_czyli_jak_zwiekszyc_wydajnosc_firmy_nawet_o_100_i.html

 

Natalia Kolek, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *