Jak pozyskać leady dla biznesu? Najskuteczniejsze taktyki content i social marketingowe

 

Liczby mówią same za siebie. 2,03 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. 1,55 miliarda aktywnych użytkowników Facebooka, ponad 400 milionów na Instagramie i LinkedIn, 320 milionów na Twitterze.¹ To wyraźny znak dla biznesu, że poza budowaniem wizerunku i utrzymywaniem kontaktów z klientami, media społecznościowe pełnią kluczową rolę w pozyskiwaniu leadów  i osiąganiu wymiernych korzyści sprzedażowych.

  Grafika_Patrycja 22

 

Badania przeprowadzone w listopadzie 2015 roku na grupie 284 marketerów,  działających w branży B2B w Stanach Zjednoczonych, jasno pokazały, jakie treści i w jakich kanałach społecznościowych generują najwięcej leadów (potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą firmy i gotowych dokonać zakupu) w relacjach business to business.

  • 59% marketerów wskazało na LinkedIn, jako główny kanał generowania leadów; kolejne miejsca zajął Twitter(28%) oraz Facebook(24%). Według marketerów, aktywność firm właśnie na tych platformach staje się głównym źródłem budowania profesjonalnych relacji z konsumentami i odpowiadania na ich oczekiwania wobec firmy. Tworzone i udostępniane tam wysokiej jakości treści budzą zainteresowanie i  gotowość skorzystania z oferty.

Bez tytułu

Źródło: http://www.marketingprofs.com/charts/2016/29380/content-and-social-tactics-that-generate-leads-for-b2b-marketers

 

  • Według 61% respondentów to oficjalne dokumenty i raporty generują najwięcej leadów spośród wymienionych sposobów prezentacji treści. Na podium znalazły się także webinaria- szkolenia on-line prowadzone w czasie rzeczywistym(58% odpowiedzi) oraz studia przypadków(44%). W biznesie liczą się fakty. Chcąc zatem zainteresować klienta naszą ofertą, warto tworzyć atrakcyjne i wiarygodne treści oparte na własnych badaniach, analizach oraz wynikach. Stawia to firmę w postaci eksperta w danej dziedzinie. Wirtualne spotkania z zainteresowanymi osobami oraz przykłady realnych zdarzeń, to również kluczowe czynniki, budujące profesjonalizm i zaufanie do biznesu „ o ludzkiej „twarzy”, silnie umocowanego w realnym świecie.

Bez tytułuŹródło: http://www.marketingprofs.com/charts/2016/29380/content-and-social-tactics-that-generate-leads-for-b2b-marketers

 

  • Te same strategie zostały wskazane przez respondentów jako źródła dochodów; największa liczba osób wskazała webinaria( 41%), z kolei oficjalne dokumenty i raporty znalazły się na drugim miejscu(38%). Wyniki te dają jasny sygnał dla firm: koncentracja czasu i środków na generowanie leadów ma swoje pozytywne przełożenie na wyniki finansowe przedsiębiorstw.

 

Bez tytułu

Źródło: http://www.marketingprofs.com/charts/2016/29380/content-and-social-tactics-that-generate-leads-for-b2b-marketers

 

Niezwykle szybki rozwój LinkedIn zmienił obraz mediów społecznościowych. Postrzegane dotychczas jako wykorzystywane jedynie do budowania wizerunku i komunikacji, stały się platformami służącymi w równym stopniu prowadzeniu biznesu i pozyskiwaniu klientów. Tworzenie profesjonalnych treści przyciąga potencjalnych konsumentów i  przekonuje oraz zachęca do skorzystania z proponowanej oferty . Nowe i wciąż rozwijające się platformy społecznościowe oraz mechanizmy generowania treści odpowiadają z jednej strony na wymagania konsumentów, a z drugiej samego biznesu co do dostępu i tworzenia wysokiej jakości contentu.

 

 

¹http://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/

 

Patrycja Dymon, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *