Lider opinii – „must have” strategii marketingowej?

Infografika_Ania

 

Liderzy opinii to prawdziwi superbohaterowie w swojej dziedzinie. Nie każdy przecież posiada tak niebywałą umiejętność wywierania wpływu na innych oraz ich decyzje. I choć celują w dość zawężoną grupę odbiorców, ich zasięg potrafi być naprawdę imponujący.

Zdziwiony? Przed Tobą cztery fakty¹ potwierdzające te słowa:
1. 3% internautów jest w stanie oddziaływać w 90% na resztę użytkowników sieci,
2. 650% zwrotu z inwestycji otrzymywane jest dzięki działaniom liderów opinii,
3. Korzystanie z pomocy influencera to najszybsza droga do pozyskania klientów…
4. … a w dodatku jest to najbardziej efektywne rozwiązanie, biorąc pod uwagę stosunek wkładu pieniężnego do uzyskanych wyników.

Jeśli znasz już korzyści, które płyną z pozyskania lidera opinii dla firmy, dowiedz się co zrobić żeby go odnaleźć, a następnie zachęcić do współpracy.

  •  Pozwól kandydatom dokonać samookreślenia – potencjalni liderzy opinii będą musieli wypełnić specjalnie opracowane kwestionariusze. Dzięki temu zabiegowi, firma oceni ich przydatność w kampanii.
  • Użyj metody socjometrycznej – wyboru influencera pomogą dokonać Ci klienci – wskażą swoje wzorce i nakierują Cię na właściwy tor myślenia.
  •  Dokonaj wyboru na podstawie zajmowanej pozycji lub aktywności zawodowej – swoje kroki kieruj do „naturalnych” liderów opinii, ponieważ ich pozycja zależy od zajmowanego stanowiska w hierarchii społecznej.
  •  Zasugeruj się kryterium reputacji – rozglądaj się za osobami, którym udało się wypracować reputację poprzez budowanie relacji z odbiorcami.
  • Analizuj aktywność online – docieraj do osób wykazujących się dużą aktywnością w obrębie jednej tematyki.

Zapamiętaj: Jak zostało już zauważone, liderzy opinii kierują swoje działania do określonych grup odbiorców. Dlatego należy zadbać o jak największe ich rozproszenie, by grupy adresatów każdego z influencerów nie pokrywały się. Oszczędzaj środki, jednocześnie zwiększając zasięg.

Jak utrzymać współpracę?

1. Zapewnij swojemu liderowi poczucie wyjątkowości i traktuj go jak każdego partnera biznesowego (czyt. poważnie!).
2. Stawiaj cele do wykonania, nie zmuszaj do niechcianych działań.

A na koniec pamiętaj, że po drugiej stronie też jest człowiek… jedynie z supermocą oddziaływania na innych 🙂

 

 

¹http://www.socialmediatoday.com/social-business/guide-influencer-marketing-digital-age-infographic

 

Anna Socha, Konsultant YPI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *